گزارش آگهی

رعایت نکات کلیدی برای کرایه ویلا یا اقامتگاه | چند راهکار برای آنکه کلاه سرمان نرود

با آغاز تعطیلات طولانی‌مدت و حتی کوتاه‌مدت یکی از نگرانی‌های اصلی کرایه کردن مکانی برای اقامت در شهر مقصد است؛ اما نگران نباشید، چراکه در این محتوا چند نکته مهم و کاربردی را به شما خواهیم گفت.
رعایت نکات کلیدی برای کرایه ویلا یا اقامتگاه | چند راهکار برای آنکه کلاه سرمان نرود
کد خبر : ۶۱۱۵۹

امروزه با افزایش تورم و گران‌شدن هتل‌ها، اکثر مردم برای گذراندن تعطیلات به فکر اجاره ویلا یا سوئیتی کوچک هستند. در همین ابتدا باید گفت که اجاره ویلا و سوئیت یا اقامتگاه، یکی از موضوع‌های مهم گردشگران در همه دنیا است؛ تقریباً تمامی مردم به‌دنبال آن هستند که با هزینه کمتر، مکان مناسبی برای اجاره پیدا کنند.

باید گفت که خوشبختانه امروز با راه‌اندازی بوم‌گردی‌ها و خانه‌های روستایی گسترده از زیباترین شهرهای جنوب ایران تا شمال، این دغدغه نسبت به چند سال گذشته کمتر شده است؛ چراکه اکثر ویلا‌ها و سوئیت‌ها امکانات قابل قبولی دارند و حتی از برخی از هتل‌ها هم مناسب‌تر هستند.

در ایران اجاره این بوم‌گردی‌ها مزایای دیگری هم دارد. به عنوان مثال برای خانواده‌های ایرانی که غالباً گروهی سفر می‌کنند، این خانه‌های روستایی قیمت مناسب‌تری هم دارند. پویه آنلاین در این نوشتار چند مولفه مهم که می تواند در بحث اجاره اقامتگاه، ویلا و بوم گردی مهم باشد را جمع آوری کرده است.

امنیت، اولویت اول

اگر شما هم قصد دارید به‌جای اقامت در هتل به سراغ بوم‌گردی‌ها و ویلا‌های اجاره‌ای بروید، با دقت در تمامی سایت‌ها جستجو کرده و محلی را انتخاب کنید که امنیت داشته باشد؛ به‌عنوان‌مثال داشتن نگهبان به‌خودی‌خود یک اولویت است. به عنوان مثال در شهر‌های شمالی ایران برخی ویلا‌های کنار ساحل نگهبان ندارند و مسافر باید امنیت ویلا را مدنظر قرار دهد.

داشتن امکانات رفاهی اولیه

هرچند که اکثر مسافرخانه‌ها، بوم‌گردی‌ها و ویلا‌ها از امکانات اولیه مانند آب، برق و گاز برخوردارند؛ اما پیش از تحویل کلید، تمامی این موارد را چک کنید. اگر قصد ماندن در کلبه‌های جنگلی را دارید، مراقب باشید که موارد بهداشتی در نظر گرفته شده باشد، چون اکثر این کلبه‌ها از آب چاه استفاده می‌کنند. همچنین برای کمک به محیط‌زیست توجه داشته باشید که فاضلاب کلبه داخل طبیعت رها نشود. اگر شاهد چنین اتفاقی بودید، بدانید که ماندن در چنین فضایی احتمال ابتلا به بیماری را دوچندان می‌کند.

رعایت نکات کلیدی برای کرایه ویلا یا اقامتگاه | چند راهکار برای آنکه کلاه سرمان نرود

نرخ‌ها را مقایسه کنید

بهتر است پیش از شروع سفر، تمامی نرخ‌ها را با هم مقایسه و ویلایی را کرایه کنید که با بودجه شما منطبق باشد. اگر اقامت یک یا دو روزه دارید، به دنبال ویلا‌هایی با امکانات بالا نباشید، چون تنها هزینه سفر بیشتر خواهد شد. خوشبختانه در حال حاضر بسیاری از سایت های معتبر رزرو هتل و اقامتگاه در درسترس هستند.

موقعیت مکانی

فریب ظاهر و امکانات آن‌چنانی برخی از ویلا‌ها را نخورید؛ اکثر این ویلا‌ها از مراکز خرید و شهری دور هستند و باید تمام زمان خود را صرف رفت‌وآمد بکنید. همچنین ممکن است مسیر رفت‌وآمد آسفالت نباشد و هزینه بالای تعمیر اتومبیل را هم روی دست شما بگذارد. پس قبل از هر اقدامی، چک کنید که محل موردنظر شما چقدر تا مراکز خرید و اماکن تاریخی و گردشگری فاصله دارد.

قوانین را مطالعه کنید

هتل‌ها قوانین مشابهی دارند، اما بوم‌گردی‌ها و ویلا‌های شخصی از چنین شرایطی تبعیت نمی‌کنند. پس بهتر است که تمام قوانین را بپرسید و حتماً قرارداد مکتوب امضا کنید و یک نسخه را نزد خود نگه‌دارید. همچنین برای تسویه عجله نداشته باشید و تنها بیعانه پرداخت کنید.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر